Kemp Keramika - Přehrada Hracholusky

Zpráva o stavu

Tento formulář je uzavřený.

Farma Kyprův mlýn - Knínice

Stát:
Česká republika
Oblast:

Informace

Popis

Ekologická farma Kyprův mlýn - ubytování na Vysočině

Farma Kyprův mlýn se nachází na samotné hranici kraje Vysočina. Jak napovídá název, jedná se o bývalé mlýnské stavení, které je obklopeno několika hospodářskými budovami. Hned pod mlýnem se vine potok Želetavka. Kyprův mlýn je situován na odlehlém místě, 1,5 km od obce Knínice na Vysočině a nabízí sezónní venkovní bazén, gril a dětské hřiště. Všechny pokoje a apartmány mají vlastní koupelnu, rychlovarnou konvici a TV s plochou obrazovkou. Hosté mohou využít také sdílené posezení. Vhodné pro rodiny s dětmi a pro všechny, kteří se chtějí dostat do srdce přírody. V celém areálu je wifi přípojení a velké zázemí pro hry dětí. Pěstujeme, chováme a nabízíme jehňata, telata, mladý skot, včelí med, obilí, koření a byliny, které je možné si k nám během období červen - září přijet natrhat. Pěstujeme heřmánek, mátu, meduňku, jitrocel a další. Kapacita chalupy je 24 lůžek.

Popis ubytování

Pokud hledáte místo, kde  ráno Vás vítají zpěvem houfy ptáčků, odpoledne rozproudí dusot koňských kopyt a večer ukolébává zurčení potůčku pod okny přijeďte k nám. Kam oko dohlédne z oken, spatří matičku přírodu ve vší svojí síle. A zelená přece uklidňuje... je potřeba občas zpomalit v životě, abychom pak zase mohli nabrat tempo doby (a dneska je pěkně pekelné...)

Apartmány se náchází v samostatném objektu, který je součástí farmy. V přízemí je společenská místnost, popř. prostory pro pořádání seminářů a dalších setkání. V prvním patře jsou jednotlivé apartmány a také další společenská místnost s velkým dětským koutkem.

V celém areálu farmy je wifi signál. Vzhledem k tomu, že na farmě chováme koně, je možno se domluvit na svezení na koni, případně na vyjížďku.

U nás se pořádně vyřádí děti a rodiče si odpočinou

• Nejen, že se nemusíte bát, že by dítko vyběhlo někam na ulici (jsme na samotě u lesa), ale přímo na farmě máme pro děti velké zázemí. Velká trampolína, skluzavka, houpačky, pískoviště a v létě bazén pro menší děti a protože jsme ve mlýně, můžete se podle libosti taky vykoupat v našem rybníčku, který je hned vedle farmy nebo se třeba jenom povozit, či nechat pohoupat na lodičce v rybníčku.
  • Vaše děti uvidí spoustu zvířátek, která bydlí na farmě a pokud budete chtít zažít zemědělství na vlastní kůži, můžeme se individuálně domluvit, čeho byste se chtěli zúčastnit.

Na farmě máme dále dílenské prostory pro výrobu keramiky a věcí ze dřeva.Nabízíme také možnost si vlastní výrobky vytvořit (vytočit, vyřezat, namalovat, "uhňácat").

Pokoje

• Žlutý pokoj - Žlutý pokoj je samostatný čtyřlůžkový pokoj s vlasním WC a koupelnou. Společná je kuchyň se vším vybavením se zeleným pokojem. Pokoj je vhodný pro výlety spřátelených rodin.
  • Zelený pokoj - Zelený pokoj je samostatný čtyřlůžkový pokoj s vlasním WC a koupelnou. Společná je kuchyň se vším vybavením se žlutým pokojem. Pokoj vhodný pro výlety spřátelených rodin.
  • Dřevěný pokoj - Čtyřlůžkový pokoj s vlastní koupelnou, sprchovým koutem a vlastní kuchyní a ledničkou.
  • Pepinky apartmán - Pepinky apartmán je dvoulůžkový pokoj s vlastním kuchyňským koutem a vlastní koupelnou a WC.
  • Hvězdný apartmán - Hvězdý apartmán je dvoulůžkový pokoj s vlastním kuchyňským koutem a vlastní koupelnou a WC.
  • Andělský apartmán - Andělský apartmán je čtyřlůžkový pokoj s vlastním kuchyňským koutem a vlastní koupelnou a WC.
  • Měsíční apartmán - Měsíční apartmán je čtyřlůžkový pokoj s vlastním kuchyňským koutem a vlastní koupelnou a WC.

Farma Kyprův mlýn

Krátce do historie

Naši předkové koupili mlýn na začátku minulého století od rodiny Lodesů. K mlýnu patřila ještě tehdy cihelna a také 6 ha zemědělské půdy a také i nějaké lesy. Pradědeček byl šikovný hospodář a podařilo se mu výměru v tehdejší době zdvojnásobit. Pak ovšem nastoupila doba temna a soudruzi zabrali nejen všechny pozemky, ale také hospodářské budovy.

Rok 1989 byl změnou, která nenechala v klidu spát mého otce a tak jsme si pozemky vzali zpět, bohužel to muselo jít i soudní cestou a od té doby hospodaříme.

Myslím si, že ani my si nevedeme zle a do dnešního dne se nám podařilo rozšířit na výměru 50 ha zemědělské půdy.

Od roku 2004 jsme farmou ekologickou. Nejprve jsme se zabývali pouze výrobou rostlinnou, ovšem od roku 2008 jsme začali s chovem zvířat.

Současnost

Co pěstujeme

Část ploch je zatravněna a slouží k celoročnímu pobytu zvířat venku. Na orné půdě pěstujeme obiloviny (oves, pšenici, žito), léčivé byliny (ostropestřec mariánský, fenykl obecný, jitrocel kopinatý, sléz maurský, tymián, mátu, meduňku lékařskou, šalvěj, jestřabinu a heřmánek).

Co chováme

Od roku 2008 jsme začali s chovem ovcí – plemeno Suffolk. Na podzim 2009 jsme přivezli jalovice – kříženky s podílem masného plemene Aberdeen Angus a Siemental.

Od podzimu 2009 má u nás domov také Anglická plnokrevná krasavice Celine. K ní jsme pak pořídili kamarádku babičku Gabru a kámoše dědečka Denyho a Moničku. Dneska už s námi je jen Celinka a Monička.

Od jara 2008 jsme obnovili chov včel a postupně ho rozšiřujeme.

Na farmě se ještě pohybuje hejno slepic a kočičí tlupa.

Kdo nás hlídá

Hlídačem celé farmy je Šarplaninský pastevecký pes Bred, který je opravdu strážcem na svém místě.

Kdo nám pomáhá

Od podzimu roku 2009 jsem přivezla na farmu fenku Border kolie – Báru, která se stará o ovečky a hrozně ráda se prohání se Celinkou. Barunka už není mezi námi. Aby to tolik nebolelo, tak jsme místo této úšasné psí princezny pořídili novou a tou je opět fenka Border kolie - bláznivá Pepinka.

Naším dalším společníkem je jezevčík Eduard, který musí na všechno dohlížet.

Zjistit obsazenost  / rezervovat ubytování

Nejbližší vodní toky - přehrady - jezera - rybníky

Galerie
Ceník
Kontakt
Kontaktní formulář
Aktivity a okolí

Kam na výlet

Vzhledem k tomu, že naše farma je unikátní nejenom tím, že je to Samota u lesa, ale také se nachází na rozhraní malebných jižních Čech,
kopcovitější a drsnější Vysočiny a teplé, vínem provoněné jižní Moravy.

Vysočina:

• Telč (17 km)
  • Hrad Roštejn (26 km)
  • Nová Říše (7 km - Novoříšský klášter)
  • Jihlava (35 km)

Jižní Čechy:

• Dačice (15km)
  • Slavonice (32km)
  • Jindřichův Hradec (50 km)
  • Rozhledna Valtínov (25 km)
  • Landštejn (37 km)

Morava:

• Moravské Budějovice (18 km)
  • Jaroměřice nad Rokytnou (25 km)
  • Třebíč (28 km)
  • Znojmo (50 km)
  • Jemnice (12 km)
  • Hrad Bítov (28 km)
  • Zámek Vranov nad Dyjí (25 km)
  • Vranovská přehrada (25 km)

Pokud budete chtít vyrazit do blízké restaurace:

• Knínice (1,5 km)
  • Nová Říše (7 km)
  • Bohuslavice (9 km)

Nakoupit lze v Krasonicích, každý den v Nové Říši, Jemnici, Telči, Moravských Budějovicích.

Do Rakouska je to 27 km a navazují zde cyklotrasy a zároveň i zde jemnoho zajímavých míst k navštívení (Lázně - Laa an der Thaya, ZOO, hrady a zámky).