Nejmenší člen naší čtyřkolové rodiny také dnes dostal svoji postel. VW Caddy mám jako služební auto a žádné velké zásahy do něj nehodlám dělat. Inspiroval jsem se internetem a celá výroba mi trvala dvě hodiny a stálo mě to 33.- €. Osazení a vyjmutí z auta je záležitost pár minut. Tato postel je zatím nejrychlejší a nejlevnější postel, kterou jsem realizoval do auta jako takového. Když budu dělat další asi bude dříve hotová než ji vymyslím. :-)
Materiál a cena výroby postele
Použil jsem 10 mm silnou překližku z topolového dřeva. Pevnost má podobnou jako buk, ale váha celé plotny je o sedm kilo nižší. Deska je rozměru 250x125 a stojí 28.- €. Panty jsem použil klavírní 90 cm délky a jeden stojí 1,3.- € plus 12 mm samořezky.
Další postup výroby postele
Vnitřní rozměr kufru v Caddyně je 93x113cm, jelikož já mám 180 cm, tak přeloženo dvakrát je na 186 cm, což zcela postačuje, aniž bych musel přední sedačky sklápět. Rozřezaná deska je spojena klavírním pantem z horní strany, takže při rozložení se o sebe desky zapříčí a jsou pevnější. Přední sedačky stačí nadoraz posunout dopředu a vejde se tam plotna 190 cm.
Jako nohy pro postel poslouží odříznuté desky z celé plotny, výška sklopených zadních sedaček je 29,5 cm a uříznutý kus z plotny má rozměr 60x120 cm, takže to akorát vyjde. Když opřu nohy o boční stěny auta a dolů přitlačím plastovou vaničkou kufru, tak se to celé ani nehne . Nohy jsem také přichytil klavírními panty, aby se dala celá postel sundat a snadno uskladnit. Celé to po sklopení zabere 90x113x3 cm.
Horní desku, která se překlápí dopředu je třeba rozdělit nakolik 90 cm desku kvůli výšce stropu nepřeklopíte. Já jsem ji rozdělil přesně na polovinu a je to v pohodě. I když později mě napadlo, že kdybych to rozdělil v jedné třetině a delší část nechal v kuse u předních sedaček, možná by to bylo pevnější. To jen pokud budete dělat podle mě pouvažujte nad tím. Na této dělené části jsem dal pant ze spodku kvůli lepší manipulaci při sklopení.
Na konci u předních sedaček je prkno ve vzduchu, takže jsem navrtal díry a provlékl horolezecké lano, udělal bulku a na druhý konec osadil hačky z pryžových pavouků, které zachytím o věšáky na středových sloupcích. Dal by se použít i držák pásu, ale když je tam věšák tak o to jednodušší.
U zadních dveří jsem od spodku přišrouboval z odříznuté desky desku, abych to celé zpevnil. Je tam nyní 20 mm překližka a naše dvě muší váhy to v pohodě udrží.
Na desku po rozložení stačí položit dva samonafukovací spacáky z Tesca, které mám už pár let a stále slouží. Na šířku jsou tam přesně. Mám v plánu koupit tvrdší molitán nebo hrubší mirelon, které budou pohodlnější než samonafukovací karimatky. Obrovskou výhodou je, že pod postelí zůstal velký odkládací prostor, kde se v pohodě vejdou bedničky s čímkoliv..
Našeho "Maca" (Mercedes - campervan) to určitě nenahradí, neboť jsme již rozmazlení a zvykli jsme si na pohodlí v Mercedesu. Nicméně na krátké dvoudenní výlety, nebo na víkend je to určitě zajímavá alternativa, hlavně když Caddy má o polovinu menší spotřebu.
>> Další články: Vybavení pro karavany a obytňáky <<
Komentáře
Přidat komentář