Kemp Keramika - Přehrada Hracholusky

TOPlist

Karavavnem celoročně - směr Neměcko Legoland a Zoo

Vsechny clanky_button

Karavanem do Legolandu - "malé" překvápko pro děti. Malá, 9-letá architektka lego-světa a ještě vždy tak trochu hravý, 12-letý mladý človíček, zareagovali nespoutanou radostí!

4. května 18:30 SEČ -zľahka sbalení opouštíme na pár dní Prešov a po průřezu Slovenska a Moravy usínáme u Olomouce na odpočívadle při spících kamionech a dalších autech.

5. května - Krásné páteční ráno nám nedá spát, proto se přesouváme cca 35 km na hrad Bouzov. Na nádvoří jsme mezi prvními (první prohlídka o 9.h) a padacím mostem vstupujeme do prostor krásného, dobového, velkolepostí překypujícího hradu na prohlídku s průvodcem.

Hrad ČR

Po prohlídce volíme procházku rozsáhlým parkem a v "Levandulové zahrádce" si dáváme kávu, džus a koláčky. Utěšený závěr prvního opravdového zážitku v Čechách.

Cestami druhé třídy se pomalu protloukáme malebnými "Vesnicemi" a na loukách obdivujeme pár srnek a kvetoucí lány. Další zastávkou je Litomyšl s přenádherným zámkem. Parkoviště míjíme, ale v přilehlých uličkách máme štěstí na volné místo, kam nás navigují domácí. Odtud cca 8 minutová procházka spletí uliček, které také mají své kouzlo, až k boční bráně historického areálu. smiley

Trocha se zdržíme na nádvoří u fontány, fotíme se v zahradě a ... před nosem nám odchází polední skupina na prohlídku interiéru. Výpočtem čekání na další prohlídku, její trváním a následným přesunem do očekávaného cíle ... dáváme přednost obdivování exteriérů zámku v Litomyšli a jeho okolí. wink

Udržovaná zámecká zahrada lemovaná sochami nabízí klidnou procházku.. heart

Nasedáme do karavanu - směr ZOO Dvůr Králové a Safari. Cestou prší a nepřestává ani před branou ZOO. Zásoby kapek se vyčerpají kolem 16.té hodiny, proto vyrážíme bez zaváhání. cool

S přehledem stíháme Afrika Truck Stop s komentovaným doprovodem a volnými prostranstvími plnými zvěře. Průvodce je příjemný, vtipný, ukecaný a fundovaný. surprise Nechává nám dostatek času na pozorování stád i jednotlivých exotických zvířat v bezprostřední blízkosti. wink

Některé kusy působí velmi mírumilovně i navzdory svým mohutným predispozicím. Co an to říct, prostě vegetariání jsou pacifisté...laugh

i když...:)

V zóně šelem, pro jistotu, průvodce uzavře vozidlo mřížkou. Další pěší procházka pavilony různých druhů zvěře si vyžádá další téměř 2 hodiny, ale stojí to za to. Mezi nosorožci se dá dostat dokonce podzemním tunelem (určeným především pro děti a útlé ohebné dospěláky) do vymodelovaného termitiště s malými otvory, odkud je výhled téměř až do nosní dírky nosorožce. angel

Po skončení prohlídky mají děti možnost vyzkoušet si obratnost a zdatnost na náročnějším dětském hřišti. Před půl osmou zase začíná pršet, proto urychlíme odchod. Kolem 21:30 se dostáváme do Prahy na poloostrov, do kempu - Císařská louka. Na recepci už nikdo není, ale dobrý člověk nám doporučí, abychom se složili a ráno se zaregistrujeme. Večerní výhled na osvětlený Vyšehrad na druhém břehu Vltavy nás fascinuje a těšíme se na zítřek. yes

6. května - Ráno se přihlašujeme a testujeme umývárny. Jsou jednoduché, ale čisté a vybavené základními potřebami. Pár metrů od chodníku obdivujeme labutí hnízdo v bezprostřední blízkosti lidí, v podstatě v mini-přístavu se značkou autobusové zastávky, kde počkáme převozníka.

Nalodíme se v 9.hodin, koupíme si lístek jako na MHD. Plavba na druhý břeh trvá pár minut a Praha je rázem připravena pohltit nás.

Jelikož jsou tu naše děti poprvé, rozhodneme se pro základní historické pilíře a střihneme si to uličkami na Václavské náměstí. Téměř celé je v rekonstrukci, tak jím jen přeletíme. Slíbený zážitek je až na Staroměstském náměstí, kde si u koláčků a kávičky pohodlně počkáme na představení Orloje. Je to krása, ale i okolem jsou skvosty hodné obdivu. Toto je například část pohledu, který mají postavičky z Orloje každý den před sebou. wink

Všude se to hemží lidma různých národností a stačí chvíle nepozornosti, aby dezorientace z neznámého prostředí a panika ze ztráty kontaktu se svou skupinou pořádně narušila pohodu. Prahu jsme si zvolili tak trochu i jako trenažér pro našeho 12-letého syna, 2 týdny před jeho prvním velkým výletem do Londýna, abychom mu trochu nasimulovali nástrahy :). Zvládal to však bravurně. Spíše dcerka je mírně nesvá z davu lidí. I proto Karlovým mostem jen tak přeletíme a hned na jeho konci naproti hotelu U tří pštrosů si dáváme uklidňující oběd a doplňujeme pitný režim. Historickou procházkou uličkami vedou naše kroky na Pražský hrad, kde se právě mění hradní stráž a krásným slunečním počasím oklikou i do Zlaté uličky. yes

Zpět přes most a tramvají č.17 se dostáváme na Výtoň. V parku stihneme dát dětem volno na interaktivním hřišti, dokud nás převozník z Pražských Benátek nedostane na náš poloostrov. Centrum Prahy jsme zvládli pěšky, jen na poslední odvoz jsme využili 90 minutový lístek, který platí i na loďku. smiley

Večeře v karavanu chutná výborně a po večerce i pohár vínka. Zaslouženě. Podle mobilní aplikace, která se "stará o naše zdraví", máme totiž téměř 13 000 kroků v nohách. cool

7.května - Poslední neprobádanou naplánovanou oblastí je Vyšehrad, na kterém spočinul náš zrak hned po příjezdu. Vítězný květnový běh Prahou nás chvíli zdrží při přecházení přes cestu, ale výstup na Vyšehrad kvetoucími alejemi potěší. Jelikož je neděle, do Baziliky sv. Petra a Pavla na vrcholu, je vstup rodin s dětmi zdarma. cheeky

V zahradě maluje pár umělců Vyšehradskou scenérii, my si dáváme kávičku v Cafe Citadela a děti dovádějí v parku. Projdeme si ještě okolí, hřbitov se slavnými jmény a horsa zase na interaktivní hřiště... :)

Hlad si nás našel nedaleko známé restaurace "U Fleků", kde to jde jako na pásu. Ještě se jen rozhlížíte, kam si sednete, už máte na stole becherovku a když poděkujete, to už další číšník chápe jako objednávku piva. Jídlo je typické české syté velkoobjemové, ale chutné. Raději se na cestě domů již neohlížíme po tramvaji, ale kráčíme po nábřeží a trávíme. Slunce neúnavně záři a dává naději, že tento výlet se vydrží usmívat jen pro nás.

Z kempu zvedneme odpoledne kotvy a cestou plánujeme "hodit očko" na Karlštejn a přiblížit se k Legolandu. Obec Karlštejn jsme našli, ale po zámku ani vidu, ani slechu. Natrefili jsme na záchytné centrální parkoviště, odkud nás navigace posílala, že pěšky do kopce to bude asi půlhodinka a jsme tam. Osazenstvo karavanu po této informaci ohlašuje, že nám to zatím zcela stačí a Karlštejn si prohlídneme v nějaké pohádce.

Rozmotáme klikaté cestičky a splyneme s hlavním tahem na Günzburg - Legoland. Sbohem buď, zářivé slunce a pěkné počasí. Začíná pršet a od této chvíle nepřestane, dokud se nedostaneme zpět domů.

Po 21.h dorazíme na recepci, kde nás milý pán trpělivě o všem informuje, naviguje, usměrňuje. Například upraví věk našich dětí, abychom se mohly vejít do akce, kterou nyní v kempu mají (2 děti do 11 let zdarma :)) a i když na úpravu počasí nám nedá naději, je nám sympatický.

Parkujeme nedaleko umýváren, které jsou tip-top vybavené, vyčištěné, vyzdobené ve stylu lego a hygiena se mění na zážitek. Spát se ukládáme s ujištěním, že "přece nemůže vkusu pršet"! Ale může.

8.května - Ráno se vzbudíme o 6.h a kým děti vstanou, hledáme kus modré oblohy. Marně. O 10.h vstupujeme do areálu Legolandu (vstupenky jsme si kupovali online v předstihu), kde v prvním obchodě kupujeme žluté pláštěnky a hrneme se dovnitř.

Děti se rozbíhají po miniaturách z lega, jejichž části se dokonce hýbou. Zámky, hrady, Eifelovka, Benátky, Švýcarsko, nejvyšší budovy světa ... Pak džungle plná zvířat, kde se děti vezou na safari autech a obdivují lego-svět. Kout lego-výjevů z Hvězdných válek; vyhlídková rotující věž; duplo prostor pro nejmenší; lego fabrika; lego stavitelský areál - až tam jsme pochopili, že jeden den bude možná i málo, protože děti se hrouží do stavění lego-výtvorů, které si mohli pak přímo i vyzkoušet na dráze. Nintendo zóna, Pirátská loď, Chrám expedice a Faraonský boj se zbraněmi, které máme připojené na vozidle. Oáza džungle, Duplo sektor, Rytířské hry, Rýžování zlata, Policejní stanice, Škola pirátů, Jízda na skútrech, krkolomná jízda džunglový expedicí, nadzemní dráhy s ohromnou rychlostí ... Nevěděli jsem kam dřív skočit !!! devil

Naší výhodou je pondělí - 8.květen, když je v Německu pracovní a školní den, ale u nás je sváteční volno! A v náš prospěch je nakonec i déšť, který odradil záplavu lidí, která by způsobila, že některé "vychytávky", kde se údajně v řadě stojí i do 2 hodin a doporučuje se příplatek za Express Pas, byly téměř prázdné a připravené posloužit našemu adrenalinu a lovu vzpomínek.

Atlantis - podmořský svět je jednou z fascinujících a klidných zastávek v areálu, kde přes okna ponorky sledujeme střípky světa pod hladinou s popisem v němčině a angličtině. Nezbytnou součástí jsou všude postavičky a scenérie z lega. Pastva i pro dospělácké oči.cheeky

Před závěrečnou rychle nakoupíme ještě lego na památku a opouštíme zábavný a inspirativní areál s vytrvalým mrakem, plným dešťových kapek. wink

Před půlnocí zavíráme stěrači vynervované oči někde v Rakousku při Gasthaus a 9.května nás opět vítá domov - sladký domov. Jeho krásu si utvrdíme procházkou centrem Banské Bystrice a osvěžením u pramene Hronu. heartwink

Spolehlivé a pedantně udržováné Base-Camp vozidlo nás opět nezklamalo! Společně jsme pokořili Legoland, kus Čech a stověžatou Prahu! Pojem "mimo sezónu" ztrácí opodstatnění, neboť v karavanu je celoročně super!