Kompresorová autolednička Indel B TB51A - recenze
Už první test, který jsem udělal asi měsíc po zakoupení, mě přesvědčil o tom že to bude fungovat. PET flaška se zbytkem vody, kterou jsem tam jen tak zkusmo vložil do zapnuté lednice při 120 km cestě do Prahy regulérně zmrzla! Úplně živě si dovedu představit že do ní dám na cestu třeba nanuky nebo zmrzlinu a po cestě je budeme ujídat. Co mě na ní ”baví” je taky to to že funguje na 12V/ 24V i 220V. Konektor do autozapalovače automobilu je u podobných zařízení samozřejmost, ale to že jí můžete provozovat bez adaptéru i na 220V už ne. Můžete ji kdykoliv připojit do běžné elektrické sítě, což se nám kempařům moc líbí. V kempu si totiž zásadně vybírám parcely s přípojkou 220 V, právě kvůli chlazení. I loni jsme takto měli připojený náš Ezetil chladící boxík, notebook nebo větrák. Jenže klasické chladící boxy funguji pouze na principu ochlazování nasávaného vzduchu větrákem. A třeba v Řecku, kde teplota neklesá často ani v noci pod 25 stupňů je to nedostatečné. Možná tak na vychlazení piva, nebo melouna, ale máslo a mléčné výrobky tedy trpí. A když si zavzpomínám na minulý rok na Chalkidiki, kde v kempu Melissi prodávali čerstvé ryby rybáři přímo z auta, tak se neskutečně těším na grilovačku. U nové Indel B TB51A autoledničky jsem nezaznamenal ani nějakou vyšší hlučnost .Ostatně proudění v klasickém chladícím boxu obstarává větráček a ten taky není nejtišší. Výhodou našeho Indelu je kromě objemu 50 litrů i docela přehledně uspořádaný vnitřní prostor, Ten je je rozdělen na dvě části. Přičemž v té větší je vložen takový drátěný koš do kterého můžete dávat různé potraviny, uspořádat si je, nebo je v něm přenášet třeba do společné kuchyňy. Box má vnitřní uspořádání situováno na výšku což mi vyhovuje protože se do něj dají postavit i dvoulitrové PET nastojato. Víko vypadá dostatečně robustně má takový měkčený povrch a kovové panty. Navíc je opatřeno kovovou závlačkou proti vylomení. Ze strany lednice jsou docela masivní plastová madla pro přenášení. Vepředu najdete digitální displej na kterém můžete sledovat vnitřní teplotu a podle potřeby jí regulovat. Volí se na něm i funkce Max pro maximální zmražení nebo úsporná funkce Eco.
Lednička má podle manuálu třístupňový systém ochrany autobaterie, takže by se nemělo stát že se vybije baterka , když během chlazení budete stát v koloně, nebo ho na parkovišti zapomenete vypnout . Napájecí kabel pro autozapalovač je dlouhý asi 1,5 m což je dostatečné pro běžné auto, pokud ledničku budete mít například na zadních sedačkách. Myslím si ale , že by mohl být delší pokud ji používáte v nějakém delším MPV nebo velkém kombíku. Není ale problém určitě koupit adaptér. Co se týče napájecího kabelu na 220 V tak ten je paradoxně delší ,asi dvoumetrový. Někde na internetu jsem dokonce viděl že pro tyhle autoledničky se dělají pojezdové kolejničky do zavazadlového prostoru takže lednici během zasávek po cestě jenom vysunete z kufru. To je podle mě ale spíš expediční záležitost . Pro nás kteří v lednici máme jenom na cestu a následně jí v kempu vyndáme do stanu nebo někam na penzion je to zbytečná a drahá záležitost. Takže shnuto - zatím jsem tedy nadšený i když teď teploty nejsou zrovna tropické a nemám možnost jí vyzkoušet v terénu. Těším se až na cestě na Balkán a v kempu otestuji její chladící schopnosti a možná vám o tom napíšu i nějaký obsáhlejší článek.Tak cestování zdar!