Výlet s retro kolem Greaser na rozhlednu Krkavec
Cestu jsem započali u Jysku na Lochotíne. Baterku jsem nabil na 100%, aby jsem viděl kolik se z toho odčerpá, protože výrobci uvádějí dojezd cca 50km.
Dle očekávání mě brácho v lese na horském kole lehce předjel. Můj retro Greaser mě chránil proti nerovnostem terénu velikým sedlem a širokým pláštěmi (26x3.0), nicméně není to horské kolo, takže přes lesy, kde je to samý výmol, kořeny, kameny atd. jsem nemohl jet na plné pecky.
Terén můžete posoudit sami i podle videa
Po přejetí lesní stezky jsem chtěl dát závod s bráchou. Před výstupem jsem se zastavil na PČP (povinná čurací pauza). Kým jsem se otočil, brácho už byl pryč, na cestě k rozhledně.. . No nevadí. Na výšlap prudkého kopce jsem zapnul asistenta na max. Po rozběhu a 300 metrech jsem už jel jen na setrvačnost. Za dalších pár metrů jsem byl na "vrcholu". S Greasrem to byla rychlovka ve stylu horské kozy.
Když jsem dorazil, brácho tam už seděl a tvářil se, že je tam aspoň hodinu. To mě nas*alo a tak jsem začal spřádat plány, jak mu to nandám po cestě zpět...
Na rozhledně jsme se občerstvili a šli se pokochat výhledem. Výlet nebyl zbytečný a i když cesta, obzvlášť s Greasrem byla celkem krátká. Za pohodovou sobotní vyjížďku to určitě stojí. No posuďte sami
Pri focení jsem se držel všeho co se dalo. Nemám rád výšky.
Závod po cestě zpět
Po cestě domů jsem chtěl držet tempo, co už bez čurací pauzy nebyl žádný problém. Nejlepší byl sjezd od rozhledny. Tam jsem se řítil rychlostí kolem 50 km/h. Bike držel na cestě dobře. Je stavěný na cyklostezky a silnice a je to znát. Člověk si takovou jízdu opravdu užije. Pocit jako na motorce.. Také jsme se stavili i u Třemošenského rybníka, protože výlet se nám zdál krátký a malá zajížďka neuškodila.
Mimo to jsme se dali do řeči s projíždějícími cyklisty, kterým se Retro Bike velice líbil a měli k němu spoustu dotazů, co mi připomnělo, že pokud se chcete zeptat na tento stylový Bike, tak se nestyďte a piště do komentářů. Pokud vím, odpovím . Brácho si tu a tam neodpustil komenty tipu "musíš i šlapat jako ostatní lidé" . Nereagoval ani na moje argumenty, že většinu času šlapu bez posily motoru. Tak jsem počkal na asfaltovou cyklostezku, která vedla do kopce asi 300 m. Na začátku jsem zakřičel "jedu bez motoru!!!" (aby to věděl) a šlápnul jsem na to. Na další křižovatce se ohlédnu za sebe a koukám, nechal jsem ho tak 50 metrů za sebou. Pak už žádné kecy neměl.
Dojmy z prvního výletu na retro kole
Jízdu jsem si rozhodně užil, jen škoda, že byla tak krátká. V lesním terénu to byla zábava, ale lépe bych se tam se cítil na horském kole. Tu je třeba si říct, že Greaser je stavený na silnici a asfalt. Není to žádný horský kamzík. Na druhou stranu, pokud nejezdíte lesem časovku, tak "No problem".
Na prašných cestách to už bylo jiné kafé a po asfaltu ani nemluvě, tam jsem byl král. Podporu asistenta jsem v terénu využíval minimálně, hlavně na překonání váhy kola (28 kg). Po asfaltu jsem to rozfofroval i na 30-40 km/h a užíval si jízdu. Tomuto kolu v zásadě není co vytknout. Dobře se ovládá, elektromotor pomůže, když nechci moc šlapat, nebo chci jít prostě jen rychleji. Jen škoda, že výlet byl jen na prá hodin, protože mě to hodně bavilo. Příští víkend si dám takový menší "Road trip" a pojedu na přehradu Hracholusky (50 km tam a zpět). Aspon konečně otestuji výdrž baterky, protože mám pořád pocit, že oficiální dojezd 50 km se mě netýká a dojedu na tom mnohem dále a ještě si náramně užiju jízdu na tomhle krasavci
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});