TOPlist

Hrady a zámky

Rád píšeš o cestování, kempování, stanování, nebo máš spoustu zážitků z dovolené o které se chceš podělit? Tak pojď psát pro nás a vydělávej a to až 50% podíl z reklam u článků. Inkasovat můžeš i ty a to ne jednorázově, ale opakovně . Více info

AKTIVITYKULTURACESTOVÁNÍ & DOVOLENÁSPORTOVÁNÍOSTATNÍ
Akce a srazyPamátkyCestování s karavanemKam na vodu - vodáci

Videa

Tipy na výletyKulturaDovolená v EvropěRybaření

Vinařství

Kam na horyHrady a zámkyTipy na ubytováníCykloturistika

Restaurace a stravování

Pro dětiPříroda

Stanování

Sportovní aktivity

Rozhovory

Řeky, jezera, přehradyRecenze Campingového vybaveníHoubařeníSrandičky a vtipy
  Hodnocení ubytování

Zábava

Kempování na divoko Vybavení pro karavany

Přidej článek

Návštěva zámku Hluboká

Naše dovolená v jižních Čechách se definitivně chýlila ke svému konci. Z naší předposlední zastávky na Lipně, nás čekala cesta trochu severněji, a to do Hluboké nad Vltavou.

Cimburk u Koryčan – dávný král Chřibů

Loni z jara jsem vzala svého manžela na malý výlet do Chřibů. Nikdy tam nebyl, což je pro mě nepochopitelné, protože to sem měl vždycky kousek. Já naopak v Chřibech prožila dětství díky skautským táborům. A jsem za to vděčná. Vždycky mě tady přepadne nostalgická nálada. Ale pak se ozve ten rozumný hlas v mé hlavě a řekne: „Děvčico, vzpamatuj se!

Když si chcete zkrátit chvíli na zámku Kratochvíle

Následující den po naší návštěvě otáčivého hlediště, kdy nám během divadelního představení doslova nateklo do bot, jak jsem zmiňovala v předešlém článku, jsme se vypravili po stopách historie na zámek Kratochvíle. A to jednak proto, že máme návštěvy zámků rádi, ale také proto, že počasí bylo jaksi nestálé a vypadalo to, že může začít každým okamžikem pršet.

Navštivte zámek v Miloticích - pohoda jižní Moravy

Přeneste se na chvíli do barokní doby. Navštivte zámek v Miloticích, kde "vládne" autor Poslední aristokratky. Vesnička na jihu Moravy se již poněkolik staletí pyšní skvostem barokní architektury. Zámek v Miloticích, přezdívaný jako perla jihovýchodní Moravy, je dominantou celého blízkého okolí.

Výlet na zámek Ratibořice - Babiččino údolí

Když už mi pobyt v Janských Lázních po třech týdnech definitivně skončil, rozhodli jsme se na cestě domů podniknout ještě jeden výlet. Řekli jsme si, že se vrátíme do dětských let a navštívíme Babiččino údolí a zámek Ratibořice, tak jako před mnoha lety při školním výletě. Na parkovišti Babiččino údolí jsme nechali auto a vydali se k cíli naší cesty.

Silvestr v lesním divadle

Před pár lety jsme se rozhodli strávit poslední den v roce u známých na Českolipsku v roubence, kterých v těchto místech není málo. Bylo nás celkem osm a pochopitelně nechyběla ani moje kamarádka Stacy, o které jsem se zmiňovala už v některých předešlých příspěvcích.

Na hrad Pecka

Stačilo ujet necelých čtyřicet kilometrů z Janských Lázní na jihozápad, abychom se dostali během dalšího volného odpoledne na parkoviště hradu Pecka. Ten je podle informací dostupných na jeho webových stránkách jediným interiérově zpřístupněným objektem středního Podkrkonoší a Krkonoš.

Karavanem z Francie do Rakouských Alp - díl 6.

Čtvrtek - po noční průtrži mračen vidíme, co dokáže voda bez regulace - první přehrada na řece je 70 km po proudu a k prameni už vůbec nic. Hladina stoupla o metr a z poklidné mříčky, kde jsme se včera chtěli koupat, je dravý tok, kam by vlezl jen blázen. Ale pokračujeme v historii: následující památka je jediný zámek na horním toku Loiry - Chateau de Lavoute Polignac.

Hurá na hrad Pravda

Po mnoha letech za mnou přijela kamarádka Stacy. Tedy, abych byla přesná, přijela kamarádka Stáňa. Jenže tenkrát před revolucí, kdy jsme se seznámily, znělo Stacy mnohem líp, tak nějak víc „americky“. A o to prostě šlo. Takže tahle Stacy mě po letech navštívila a nás nenapadlo nic jiného, než si po dlouhých letech zopakovat výstup na Pravdu.

Vyražte do Ameriky !

camping Amerika

Pokud se chystáte na aktivní dovolenou na západ čech  - konkrétně do Karlovarského kraje a chcete mít kvalitní zázemí pro vaše výlety doporučuji autokemp amerika. Ten se nachází přibližně dva kilometry od Františkových Lázní a 12 kilometrů od chebu poblíž stejnojmenného rybníka Amerika.

Hrad Bítov na jižní Moravě

Hrad Bítov

Hrad Bítov patří mezi nejstarší české hrady a je výjimečný svojí polohou – stojí na ostrohu, který ze tří stran obtéká řeka Želetavka. Bítov je proslulý největší sbírkou vycpaných psů v Evropě. Na malé i velké návštěvníky na Bítově čeká kromě prohlídky hradu také ZOO barona Haase. Zde se také natáčely pohádky Tajemství staré bambitky a Sen o krásné panně.