TOPlist

Jak na vnitřní úpravy campervanu

Rád píšeš o cestování, kempování, stanování, nebo máš spoustu zážitků z dovolené o které se chceš podělit? Tak pojď psát pro nás a vydělávej a to až 50% podíl z reklam u článků. Inkasovat můžeš i ty a to ne jednorázově, ale opakovně . Více info

 

AKTIVITYKULTURACESTOVÁNÍ & DOVOLENÁSPORTOVÁNÍOSTATNÍ
Akce a srazyPamátkyCestování s karavanemKam na vodu - vodáci

Videa

Tipy na výletyKulturaDovolená v EvropěRybaření

Vinařství

Kam na horyHrady a zámkyTipy na ubytováníCykloturistika

Restaurace a stravování

Pro dětiPříroda

Stanování

Sportovní aktivity

Rozhovory

 

Řeky, jezera, přehradyRecenze Campingového vybaveníHoubařeníSrandičky a vtipy
  Hodnocení ubytování 

Zábava

  Kempování na divoko Vybavení pro karavany

 

Mám za sebou plodný víkend. V pátek jsme byli ve Vídni na již šestém Slunečním cirkusu. Amaluna byla fantastická a řekl bych, že to byl zatím nejlepší cirkus z těch co jsem viděl. Cirkus miluji a určitě nebyl poslední, který jsme si prohlédli. Leonard byl na Slunečním poprvé a místy nedýchal od úžasu. Asi bude mít tuto vášeň po otci i když Veronice se cirkus také velmi líbí.

Jelikož se venku konečně oteplilo tak jsem se pustil do plánovaných úprav za pomoci mého nejlepšího přítele Ducktape pásky.

Mercedes má na podlaze kolejnice ve kterých se pohybují sedačky případně originál stolek. Je to šikovná věc, ale má tendenci sbírat všechen bordel z celého auta a následně je problém s pohybem po těchto kolejích. Vůbec už nemluvím o tom že tento bordel se z těch kolejnic špatně vysává. Přemýšlel jsem jak tento problém vyřešit, ale zatím mě nenapadlo nic lepšího, než přelepit kolejnice které nepoužívám páskou. Minulý rok se nám to docela osvědčilo a páska přežila i zimu a sníh s blátem. Každopádně jsem ji vyměnil za novou takže bude zase minimálně celé léto sloužit. cheeky

Když jste na cestách potřebujete občas sušit nějaké věci i během jízdy a nato nejlépe slouží v našem případě žínky natažené kolem celého obvodu auta. Uchyceny je mám u oka, které slouží k uchycení přepážek v autě. Tyto oka jsou přišroubovány dvěma šrouby do karosérie takže unesou velké zatížení. Žínka na věšení prádla s drátem uvnitř je ideální řešení protože se dá našpanovať a časem nepovolí. Navíc je lesklá a věci se po ní kloužou. wink

Na tuto zinku jsem připevnil v zadní části nad kufrem síťku která bude sloužit jako odkládací prostor pro spacáky. Dosud jsme je měli sbalené zavěšené vzadu v kufru, ale jejich balení nás za první nebavilo, za druhé bude lepší když budou trochu větrat na síti a za třetí mi nebudou překážet při rozkládání postele, jak to bylo když vyšel nad kufrem. cool

Se spánkem souvisí i poslední doplněk. V létě umí být u moře v noci pěkně teplo. Nic není horší než vařit se ve vlastní šťávě a nemoct vyvětrat neboť ven létají komáři. Měli jsme to dosud vyřešeno pomocí síťky, která se prichytávala o karoserii pomocí magnetů. Je to pohodlné, ale ne moc bezpečné řešení. Navíc, když venku nefouká vítr tak vám vzduch do auta neproudí. Stále se pohráváte s myšlenkou střešního okna, ale 500.- eur za použité z Polska je docela dost peněz. surprise Tak jsem přišel s nápadem vložit do zasouvacího bočního okna desku se dvěma ventilátory. Na výrobu vnitřního vybavení používám hlinikoplastove desky. Velmi se mi osvědčily a dobře se mi s nimi pracuje v kombinaci s hliníkovými Jakl. Deska má stejnou tloušťku jako okno a já jsem na ni nalepil černou lesklou fólii aby z dálky nepútala pozornost. Předtím jsem ji po obvodu oblepil ducktapom neboť mám v plánu ji tam při kratších přesunech nechávat tak, aby nebouchala a těsně seděla v drážkách pod oknem. Zasunu ji nejprve nahoru, kde je cca 4 cm prostoru a následně posunu dolů do drážky pro posuvné okno. Trocha jsem desku přihnul do oblouku aby přesně seděla a nevznikali tak spáry přes které by přiletěl v noci krvelačný návštěvník. Do desky jsem udělal dva otvory. Z vnější strany jsem přinýtoval síťky proti prachu (které se prodávají k ventilátorům) do beden počítače. Pro mě mají tři výhody. Za prvé se přes ni nedostane žádný hmyz, za druhé se bez násilí přes ni nedostane ani člověk k lopatkám ventilátoru, které by mohl poškodit a za třetí díky tomu, že jsou z hliníku zvyšují ochlazovací efekt. Ventilátory jsem použil 12 cm extra tiché, navíc s možností přepínání tří rychlostí. Na nejpomalejší je není skoro vůbec slyšet a při nejvyšší dělají docela slušný průvan. Výrobce udává, že na plný výkon veme jeden 0.2A a vymění 140m3 / h. Uvidíme co to bude znamenat v praxi. Pokud to bude málo, je tam prostor na další dva. Připojovat na elektriku je budu pomoci konektoru, který je i na nabíječce notebooku, lampě proti komárům nebo dalším ventilátoru. Připojím je buď do zástrčky auta, nebo přímo na prodloužení z konektoru který plánuji osadit do sloupku za spolujezdcem. Konektor bude jako výstup z regulátoru na který bude zapojen solár a sekundární baterka. Toto mě čeká snad příští víkend. Zatím to bylo připojeno jen provizorně kvůli testování. yes

Před začátkem sezóny mě kromě solaru na střechu čeká ještě denní svícení s možností manuálního vypnutí a pokud seženu kontakt na někoho, kdo mi umí udělat z příhřevu motoru nezávislé topení, tak i to. Stále je ve hře i střešní okno. cheeky

Pokud se chystáte na něco podobného sledujte mě a možná se vyhnete mým chybám. wink

 


DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY


 

 



Komentáře

Přidat komentář

Filtrované HTML

  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML značky: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <font>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
CAPTCHA
Tato otázka je pro ověření, zda jste opravdový návštěvník a ne automatizovaný spamový robot.
8 + 7 =
Vyřešte tento jednoduchý matematický příklad a vložte výsledek. Např. pro 1+3 vložte 4.


ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY