TOPlist

Jak na zvedací střechu kempervanu - hodnocení a porovnání

Rád píšeš o cestování, kempování, stanování, nebo máš spoustu zážitků z dovolené o které se chceš podělit? Tak pojď psát pro nás a vydělávej a to až 50% podíl z reklam u článků. Inkasovat můžeš i ty a to ne jednorázově, ale opakovně . Více info

 

AKTIVITYKULTURACESTOVÁNÍ & DOVOLENÁSPORTOVÁNÍOSTATNÍ
Akce a srazyPamátkyCestování s karavanemKam na vodu - vodáci

Videa

Tipy na výletyKulturaDovolená v EvropěRybaření

Vinařství

Kam na horyHrady a zámkyTipy na ubytováníCykloturistika

Restaurace a stravování

Pro dětiPříroda

Stanování

Sportovní aktivity

Rozhovory

 

Řeky, jezera, přehradyRecenze Campingového vybaveníHoubařeníSrandičky a vtipy
  Hodnocení ubytování 

Zábava

  Kempování na divoko Vybavení pro karavany

 

O zvedací střeše sním odkdy jsem začal jezdit na dodávkách po světě. Někdo může říci, zbytečně drahá sranda, raději si kup dodávku typu Ducato a nemusíš řešit zvedací střechu. Pokusím se vysvětlit pohnutky, které mě vedly právě k tomuto řešení. Naše první auto bylo Mitsubishi Space Gear 4x4. Bylo to úžasné autíčko a stále mi je za ním smutno. Byl to tank, který nic nezastavilo a díky redukovaným rychlostem a samosvornému deferencialu jsem se s ním dostal opravdu všude. Prošli jsme s ním krásná místa, ale po narození našeho úžasného syna Leonarda nám začalo být malé. Moje myšlenka na zvedačku vznikla už zde.

 

Bohužel jsem ji na Mici (naše obytná dodávka) nikde nevěděl sehnat. Micina byla navíc krátká verze neboť dlouhá se provádí pouze s volantem na pravé straně. Kdyby se dala sehnat s levým řízením a 2,8 motorem v provedení Delica jako na druhé fotce, tak neváhám ani vteřinu a hned ji beru. Nemluvě o nové verzi D4, která je na dalším obrázku. To už bych se, ale musel přestěhovat do Japonska. Bohužel toto není reálné, takže jsme museli přistoupit na výměnu za větší auto. Koupili jsme tedy Mercedes Viano, které nám je, ale už také malé, takže přišla na řadu zvedací střecha... yes

Řeknete si proč jsem rovnou nešel do velkého obytňáku nebo dodávky. Velkou dodávku jsem zavrhl po dovolené v Toskánsku, kde ji měli kamarádi půjčenou a nenašel jsem v ní žádné výhody jen nevýhody oproti našemu autu. Zvažoval jsem velký obytňák a půjčil jsem si nejprve 7,5m se spouštěcí postelí v přední části a následně i 6,5m celointegral také se spouštěcí postele vpředu. sad

Shrnutí obytňáku je následující:

První auto na silnici působilo velmi nejistě a manévrování se 7,5 autem ve městě byla kalamita. Vnitřní prostor je účelně vyplněn co, ale znamená, že se zde musíte i tak stále vyhýbat. Navíc je to auto, kterým se nedostanu na místa kde se běžně dostanu s Micinou, o vypouštění a o napouštění nádrží ani nemluvím. Neskutečně mě to otravovalo stejně jako zápach ze záchodu. Vím, že všechno je věc vyladění a zvyku, ale na toto si zvykat nechci..wink

https://www.kempy-chaty.cz/sites/default/files/turistika/obytnak_a_strecha2.jpg

https://www.kempy-chaty.cz/sites/default/files/turistika/obytnak_a_strecha3.jpg

Celointegral se mi líbil mnohem víc, ten prostor je mnohem lépe řešen i komfort a stabilita na silnici je nesrovnatelná. Bohužel zůstaly problémy s napouštěním a vypouštěním a nutností připojení se na elektriku. Toto není auto na kempování na divoko. Po dvou dnech nám kompletně klekla elektrika což znamená že si ani vodu nenapouští. EEEE to také nechci i když vím, že se to dá udělat jinak..indecision

https://www.kempy-chaty.cz/sites/default/files/turistika/obytnak_a_strecha1.jpg

Rozhodnutí bylo jasné. Zůstáváme při menší dodávce a vytěžíme z ní maximum. Proč právě Mercedes, když je na výběr velké množství dodávek. No pro mě to tak vyšlo podle následující logiky. Nikdy jsem neměl jiné než německé, nebo japonské auto a vždy jsem byl spokojený, takže Francouze a Italy rovnou vyřadit. Ford mi nikdy nebyl sympatický jako značka i když musím uznat, že Nugget se jim docela povedl. Zvažoval jsem ho i s důvodu, že je jen pár dodávek na které lze dodělat zvedací střechu.

Pro zorientování uvedu seznam aut o kterých vím, že se dělají se zvedacími střechami.

VW California - je to klasika už od T1 z dob hipíků. Dělá se ve dvou verzích kde jedna má spaní pro čtyři osoby (Beach) a druhá má ještě kompletně zařízenou kuchyňku a skříňky. Existuje na ni nepřeberné množství vylepšení, ale nevýhoda pro mě byla, že se dělá jen na středně dlouhé verzi T5 a ta je kratší než Long Mercedes. Je to přední náhon a já jsem zvyklý na zadek nebo 4x4. 4x4 jsem měl Mici a vím, že zatímco děti nevyrostou tak ji opět nepotřebuji. Navíc T5 měla se svými motory velmi špatnou pověst. yes

https://www.kempy-chaty.cz/sites/default/files/turistika/obytnak_a_strecha0.jpg

Ford Nugget - dělá se aktuálně ve dvou verzích, kde jedna je pevná zvýšená střecha a druhá je zdvedačka. Pevná střecha mi přijde jako úplný nesmysl, to už při té výšce raději koupit dodávku typu Ducato, která je širší. Zvedačka se otevírá naopak jako při VW a MB. Řešení kuchyňky v zadní části není úplně špatné, ale mně to velmi nepasuje. Ford je také kratší a předohrab navíc bez možnosti 4x4, takže nechci.angel

Ford Nugget - kempování na divoko

Mercedes Marco Polo - je auto, které mě okouzlilo hned na první pohled a hned i zmrazilo cenou. Každopádně koupit starší Viano už nebyla taková pálka a zdvedačku časem doděláme. Marco polo se provádí ve třech verzích. Bud s kuchyňkou nebo bez. Kde ty levnější verze se volají Horizon a Activity a liší se jen výbavou. Každopádně dělají se i v provedení 4x4 a Viano je zadohrab. Tam kde já vyjedu zimě naložený bez řetězů, má problém vylézt stejně naložená T5 s řetězy. Reálná zkušenost ze života. wink

Obytná dodávka Marco Polo

Další obytné dodávky na kterých se v poslední době objevují zdvedací střechy a stojí podle mě za pozornost jsou Peugeot Traveller od Tinkervanu, Citroen Spacetourer od Possl, Renaul Trafic nebo Hyundai H1. Poslední zmíněné mě zaujalo hlavně kvůli verzi Starex, která se dá povazovat za segru naší Mičiny. Všechny tyto vozy se dají koupit za mnohem nižší cenu než výše zmíněné prémiové značky, takže pokud nemáte předsudky vůči francouzům jako já, tak se určitě po nich podívejte. Citroen Rip Curl concept vypadá opravdu pěkně. Kdyby byl k dispozici, když jsem kupoval Mercedes tak bych ho určitě zvažoval. cheeky

Obytné francouzské dodávky

První tři auta víte koupit přímo od výrobce a střechy jim dodává Westfalia. Bohužel na MB vám ji samostatně neprodají, takže jedině shánět z nějaké bouračky nebo od jiné značky. Střecha se stala nutností, protože jsme se mezitím rozrostli o princeznu Elizabet a spát čtyři na posteli dole už nebylo možné. Leonardovi jsem sice udělal postel přes přední sedačky, co bylo dočasné řešení, ale s výhledem do budoucna jsme věděli, že střecha se stane nutností a tak nač čekat. Navíc moje mamina koupila stejné Viano jako máme my a také chtěla zdvedačku. Dáme tedy rovnou namontovat dvě možná to bude levnější.yes

Obytná dodávka Mercedes

Střechu jsme nakonec vybrali od německého výrobce Reimo. Zvažoval jsem i střechu od SCA, ale kvalitou mě nepresvečila a cenový rozdíl byl minimální. Našel jsem i nějakého českého výrobce, ale stejně se nejednalo o velký cenový rozdíl a slyšel jsem ne nejlepší recenze na zatékání této střechy..crying

Recenze zvedacích střech

Montáž střechy je velký zásah do konstrukce auta a sám jsem si na to netroufl. Našel jsem nakonec firmu v Polsku. Zvažoval jsem i KRS i jsem je oslovil, ale měli dodací termíny o půl roku co by pro mě i maminku znamenalo přijít o další sezónu. Navíc mamina chtěla co nejdříve vyrazit. Dělal jsem jí celou nástavbu do auta včetně skříněk, postele, solária a vůbec všeho potřebného na cestování na divoko. Možná se k tomu popisu jednou dostanu. blush

Do tří týdnů od složení zálohy dorazily obě střechy a za dva další týdny byly komplet namontovány. Cena za jednu is montáží a certifikáty byla 6300eur.

Nechtěli jsme je lakované protože vím jak nám předtím peklo slunce na červenou střechu takže jsou bílé. Mamina si to tak chce nechat, neboť slíbila neteři, že jí tam může udělat nějaké kresby. Já si nechám boky stříknout, když budu stříkat auto neboť po třech letech se opět objevuje rez. Hold Mercedes a jeho plechy. Firma nám nabídla možnost vyměnit origo plachtovinu co je po bocích střechy za goratexovu jejich výroby se třemi okny a řeknu vám, že je to velký rozdíl. Pevnost, prodyšnost, vodě a chladu odolnost je výborná. Toto určitě zvažte..wink

Střecha od Reima mě na rozdíl od starší Westfalia tlumiče na zvedaní z vnější strany takže vám při spaní nepřekáží tak jako kamarádovi na Californii T4. Nahoru se zvedne úplně sama a dolů ji stáhnete bez problémů za dvě madla. Šikovně je vymysený gumový popruh uprostřed, který vám látku sbalí dovnitř, takže nemusíte obcházet auto a zastrkávat ji před dovření.. cool

pop up roof

Zavřenou střechu drží dvě stahovací Kurty, které rychle utáhnete. Celé sbalení střechy je otázka minuty.

Vepředu na střeše je nalepen malý gumový spoiler aby se zabránilo podfukovanie za jízdy...

Vnitřek střechy je na stropě otapacírované a zaizolované, co jsme otestovali na horkém Řeckem slunci. Po linií hřbetu střechy a otevření bočních oken není problém stát na přímém slunci aniž byste se v autě vařily. Toto mě velmi mile překvapilo...heart

Horní postel je vybavena matrací z tvrdé pěny, což mně vyhovuje, protože nemám rád měkkou postel. Matrace je v kuse a postel se zvedá celá co vám uvnitř vytváří pocit velkého prostoru na rozdíl např. od starší Californie kde je postel dělená a otevírá se menší část. Do střechy před zavřením bez probléhov odložíte spacáky, protože je tam cca.5cm prostoru nad matrací. Na postel vylezete přes přední sedačky a bez problémů to sám zvládne i malý Leonard. Rozměr lůžka je 115x200cm.. cheeky

Ukončení vyříznutého otvoru ve střeše bych si uměl i lépe představit, nakolik je tam jen nějaký gumový Keder, ale je to asi jediná výtka kterou vůči střeše mám...angel

Střechu mám bílou, ale z boku to pěkně nevypadá a hned z dálky křičí, že to auto je camper. Nenápadnost je pro nás důležitá, takže jsem boky, předek a zadek střechy nastříkal v barvě vozu. Přitom jsem rovnou opravil pár rezavých míst. Gumový Keder lze odebrat. Střechu jsem nejprve přebrousil, pomáhal i Leonard, potom odmastil a následně po důkladném obalení celého auta, nejprve stříknout základní barvou na plasty, pak metalíza a následně lak. Výsledek vypadá dobře a zůstala mi zároveň bílá plocha uprostřed takže by mi na střechu nemělo péct slunce. cool

Leonard pomáhal .. :-D

Na střechu jsem samozřejmě doma ještě přilepil solar, v podstatě úplně stejně jako byl nalepen dřívě. Mimochodem po odlepení ze střechy na mě čekal nevábný pohled. Na laminátové střeše doufám něco podobného nehrozí. Každopádně v zadní části jsem nechal mezery v silikonu aby měla případně kudy odejít vlhkost. V maminčinem případě jsem zadnou část vůbec nepřilepil a má dva panely s novým povrchem, protože ona má jen jednu baterku. Kabely ze soláru u mě jen tak volně vysí, protože se odlepily. Toto ještě musím vymyslet lépe. U maminy jsem s montáží na zdvedací střechu počítal už při objednávání, takže tam kabely skoro vůbec není vidět. Naklonění střechy se solarem má své výhody pokud stojíte zády na jih, ale také nevýhody neboť ne vždy je to možné. Každopádně mamina už své solární panely otestovala a dávali ji permanentně během dne přes 9A což znamená, že tři týdny vydržela na jedné AGM trakční baterce bez připojení na elektriku s minimálními přesuny. Samého mě překvapilo jak dobře jsem jí to udělal ... :-)

Střecha není vůbec levná záležitost, ale každému, kdo to myslí s pohodlím při cestování vážně ji doporučuji. Ty pohledy ráno po probuzení a možnost postavit se v autě prostě za to stojí... yeswink

Výhled z obytné dodávky

 

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Filtrované HTML

  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML značky: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <font>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
CAPTCHA
Tato otázka je pro ověření, zda jste opravdový návštěvník a ne automatizovaný spamový robot.
4 + 1 =
Vyřešte tento jednoduchý matematický příklad a vložte výsledek. Např. pro 1+3 vložte 4.


ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY