TOPlist

Kam na hory

Rád píšeš o cestování, kempování, stanování, nebo máš spoustu zážitků z dovolené o které se chceš podělit? Tak pojď psát pro nás a vydělávej a to až 50% podíl z reklam u článků. Inkasovat můžeš i ty a to ne jednorázově, ale opakovně . Více info

AKTIVITYKULTURACESTOVÁNÍ & DOVOLENÁSPORTOVÁNÍOSTATNÍ
Akce a srazyPamátkyCestování s karavanemKam na vodu - vodáci

Videa

Tipy na výletyKulturaDovolená v EvropěRybaření

Vinařství

Kam na horyHrady a zámkyTipy na ubytováníCykloturistika

Restaurace a stravování

Pro dětiPříroda

Stanování

Sportovní aktivity

Rozhovory

Řeky, jezera, přehradyRecenze Campingového vybaveníHoubařeníSrandičky a vtipy
  Hodnocení ubytování

Zábava

Kempování na divoko Vybavení pro karavany

Přidej článek

Jáchymov, nová perla UNESCO - tipy na výlety

Když byl hornický region Erzgebirge/Krušnohoří 6.7.2019 zapsán na seznam světového dědictví UNESCO, přijímal jsem to se směsicí hrdosti a obav. Jsem rád, že celý život žiji v krajině, která dala světovému hornictví převratné technologie a zejména ve středověku byli zdejší horníci průkopníky nových technologií.

Rumunské hory z pohledu psa - Přechod pohoří Rodna

Díl 3.: Sedlo Rotunda je až překvapivě civilizované. Čumáčkem větřím do vzduchu, aby mi neunikla žádná pachová informace o tomto místě. Budeme tu dnes spát. Pro mě byla tato informace spíše zklamáním, těšila jsem se na dlouhý výšlap. Na druhou stranu budou mít moji dvounožci dostatek času na pořádné aportování. Právě teď vybalují batohy pod malým přístřeškem, aby se najedli.

Díl 1: Cesta začíná - Netrpělivě jsem nastražila uši, něco se děje. Panička už asi počtvrté proletěla kuchyní aby doplnila podivně vyhlížející batoh. Byl skoro tak velký jako ona a těžký nejspíš taky, protože při pokusu dostat jej ke dveřím, použila několik nevybíravých slov. Páneček na tom byl nejspíš podobně.

Lyžování v německých Alpách - Pfronten im Allgäu

Když se řekne lyžování v Německu, hodně lidí si představí třeba Garmisch - Partenkirchen, Berchtesgaden, nebo Oberstdorf. My jsme si letos vybrali ale středisko, které je tak trochu neprávem stranou zájmu českých turistů. Nachází se na jihozápadě Německa v Bavorsku v kraji Allgäu. Ten je známý svými památkami (např.

Sáňkování v Německu na úpatí Krušných hor

Schwebenbahn

V jednom z předchozícch článků jsem Vám poradil , kde se dá skěle sáňkovat v Rakouských Alpách. Ne každý ale vyráží na zimní dovolenou do tohoto pohoří.  Pokud se tedy chystáte strávit svojí zimní dovolenou v Čechách , ale užít si alpskou zábavu, přečtěte si následující řádky.  Zkuste si naplánovat lyžování v našem nejzápadnějším pohoří -  Krušných horách.

Z Janských lázní na Černou horu

Jako další cíl polodenního výletu z Janských Lázní jsme si zvolili Černou horu. Protože jsme ještě měli v nohách kilometry ze sestupu ze Sněžky, rozhodli jsme se, že nám bude stačit, když pěšky zdoláme necelé dva kilometry z lázeňské kolonády k nástupnímu stanovišti Černohorského expresu. Tak se totiž jmenuje kabinková lanovka, která na vrchol Černé hory jezdí.

Dvakrát na Sněžku - Víkend v Janských lázních

S návštěvou, která za mnou do Janských Lázní první víkend pobytu přijela, jsme se vypravili na Sněžku. Vypadalo to, že nám počasí přeje, necelých dvacet kilometrů k parkovišti v Peci pod Sněžkou jsme autem zvládli ani ne za půl hodiny. A to všechno za polojasného počasí. Sluníčko svítilo ještě ve chvíli, kdy jsme dorazili na dolní stanoviště lanovky.

České Švýcarsko - lodičkou přes Edmundovu soutěsku

Poté, co jsme opustili přeplněné Orlí hnízdo a Pravčickou bránu, jsme pokračovali směrem ke Hřensku. I když cesta vedla převážně z kopce a byla méně náročná než ta, kterou jsme už měli za sebou, dala nám přece jen trochu zabrat. Ale okolní příroda stejně stála za to.

Krušné hory - západ, tipy na rozhledny

Plešivec - skiareál

Krušné hory jsou se svou délkou přes 130 km naším nejdelším a pohořím. I přes svou snadnou dostupnost jsou však dosud jedním z nejméně navštěvovaných horských skupin České republiky. Za to vděčí zejména nepříliš dobré pověsti z devadesátých let. Tehdy byly známy především zničenými vrcholovými partiemi lesů .

Zillertalské Alpy nadoraz

U Zittauer Hutte

Pro naše další putování v horách  jsme si vybrali oblast zillertalských Alp,  Vyrážíme brzy ráno přes Pomezí nad Ohří,  Mnichov,  Kufstein a přijíždíme do městečka Zell am ziller v jehož okolí se nacházejí známé lyžařské terény a nedaleko je také středisko Mayrhofen.

Šumava a okolí - kde se ubytovat

Chata Zach - Šumava

Jednou z nejkrásnějších rekreačních oblastí je Šumava, která představuje rozsáhlé horské pásmo v jihozápadních Čechách. Její délka od údolí Chodské Úhlavy k Vyšebrodskému průsmyku je asi 120 km, maximální šířka Šumavy a jejího podhůří je 45 km.  Nejvyšší body Šumavy na hraničním hřebenu dosahují výšek nad 1300 m n.m.

Jeseníky - kde se ubytovat

CHKO Jeseníky je chráněná krajinná oblast v pohoří Hrubý Jeseník, vyhlášená v roce 1969. CHKO se nachází v severovýchodní části České republiky. Svou výměrou 744 km2 (dle GIS) se řadí k největším CHKO v České republice. CHKO leží na území Moravskoslezského a Olomouckého kraje, na částech okresů Jeseník, Šumperk a Bruntál.

Malá Fatra v zimě a s bivakem

Malá Fatra nezklame v žádné roční době. Ani v zimě, kdy většina turistů si raději hoví v teple domova a vyčkává na jaro a na pohorky pomalu sedá prach. Mé pohory sice ještě tak moc zaprášené nebyly, spíše špinavé od poslední návštěvy CHKO Poodří, přesto mi to nedalo nevytáhnout paty z Ostravy. Obzvláště když meteorologové slibovali poslední dva dny pěkného počasí.

Malebná chalupa k pronájmu v Lužických horách

Chalupa na horách

Pokud se letos rozhodnete dovolenou strávit v České republice a stále jste ještě nenašli místo, kde si dny volna užijete, zvolte si úchvatné Lužické hory. Nabízí mnoho krásných míst a i přes značný turistický zájem si zde užijete pohodu a klid. Zážitek z dovolené zvýší i ubytování v tradiční horské chalupě, které vás mile překvapí nízkou cenou.

Výlet do Lechtalských Alp 2014

Trekshop v Alpách

Představuji Vám video treku do Lechtalských Alp. Skvělý trek z Bodenu přes Hanauer Hutte na Steinseehutte a zpět. Klettersteig Hanuer Hutte a Steinkarspitze. Jak to celé probíhalo můžete vidět na 16 minutovém videu, kde můžete vidět používání našeho Outdoorového vybavení v praxi..