Kemp Keramika - Přehrada Hracholusky

TOPlist

Po stopách pruských dělostřelců

Vsechny clanky_button

Okruh je veden z poloviny po značených cyklotrasách, částečně po  turistické žluté a v závěru po neznačené trase. Trasa je určena pro začínající cyklisty a r odiny s dětmi. Kromě stoupání na Javornický hřeben by měly trasu zvládnout i děti okolo 10 let. V úvodu je trasa z důvodu bezpečnosti dětí vedena kolem rybníku Rosnička, za kterým kříží silnici I. třídy č. 35. Zde je nutno dbát zvýšené opatrnosti.

Svitavy - Javornický hřeben - Brlenka - Javornický hřeben - Svitavy

Po přejezdu silnice trasa pokračuje na  Javornický hřeben, kde se na křižovatce k obci Čistá stáčí doleva k osadě Brlenka a po  turistické žluté se vrací po krátkém okruhu zpět na původní cyklotrasu na Javornickém hřebenu. Těsně pod kopcem na Javornický hřeben trasa uhýbá vpravo do  lesa na neznačenou trasu - lesní cestu. Po několika stech metrech kříží na  nechráněném přejezdu železniční trať na Poličku. Trať však není frekventovaná, vlaky v lesních úsecích vždy zvukově signalizují průjezd. Přesto je nutné v tomto úseku dbát zvýšené opatrnosti a nepouštět menší děti dopředu. Dále trasa pokračuje za přejezdem rovně a za lesem po asfaltové cestě protíná silnici č.34 na Poličku. Dále pokračuje kolem pískového lomu po polní cestě asi 300 metrů, kde se polní cesta stáčí do mírného kopce okolo zahrádek směrem k městu. Do města ústí u Kojeneckého ústavu. Povrch trasy je převážně asfaltový (cyklotrasy). Kamenité a lesní a hliněné polní cesty jsou na  turistické žluté a na neznačené části. Trasa není kromě stoupání na  Javornický hřeben, které doporučujeme obzvláště s dětmi absolvovat vedle kola, nikterak fyzicky ani technicky náročná. Při výjezdu (výstupu) na hřeben je dobré ponechat jednu stopu volnou pro projíždějící cyklisty. Trasa není také nikterak frekventovaná. Na většinu tohoto okruhu na Javornickém hřebeni je vozidlům vjezd zakázán. Výjimky tvoří vozidla s povolením vjezdu.