Testovací jízdy v Plzni - E Bike Greaser

O značce Greaser Retro E-bike
Značku Michael Blast vytvořila parta přátel z různých koutů světa, kteří se spojili, aby vytvořili unikátní a cenově dostupné elektrické kolo s retro designem. Série "LifeStyle" se silně inspirovala nadčasovými mistrovskými kousky jako jsou závodní motorky z 20. let 20. století.
Tým Michael Blast si dal za cíl posunout hranice stereotypního vnímání retro / vintage designu a zároveň výsledný produkt vyjádřil jedinečnou osobnost a individualitu majitele / ky Greasera. Být odlišný je krásná věc a značka Michael Blast se k tomu hrdě hlásí. Nezáleží, zda jezdíte na slunném pobřeží, v centru města či jen tak objevujete okolí... I když já osobně radši objevuji okolí..
Výlet k rybníkům - "Kamenný", "Šidlovský" a "Třemošenský"
Vyrážel jsem z Lochotína (Plzeň) a k rybníkům to bylo tak 2 km. Jednoduchá cesta po zpevněných cyklostezkách mi dala možnost otestovat asistenta, který obsahuje 5 stupňů. Na to, aby jsem eliminoval váhu kola (28 kg) stačilo použít na rovinkách stupeň 1. Nicméně nikam jsem nespěchal, takže by to šlo i bez asistenta .
První zastávka byl rybník "Šidlovák". Jízda sem byla pohodlná. Design kola, který odpovídá starým motorkám typu "Indian" očividně oslovila více lidí, protože po cestě k rybníkům jsem míjel pár dětí, které můj Bike komentovali slovy: "Tati, koukej motorka na chodníku !!!"
U Šidlováku jsem vypil Energy drink, pokochal se výhledem a pokračoval jsem dál ke Kamennému rybníku.
Po cestě domů jsem zastavil i u Třemošenského rybníku. Také mě upoutal výhled.. No posuďte sami .
V ten samý den jsem si dal ještě jízdu do města ke kostelu Sv. Bartoloměje.
Obavy z výkonu baterie
V instrukcích se píše, že baterie má dojezd cca 50 km. S Greasrem jsem projel přes 20 km a stav baterky pořád ukazoval plnou. Tak jsem myslel, že se jedná o chybu. Po pečlivějším přečtení návodu (teď už vážně) jsem zjistil tohle:
Při použití asistenta pedálů na úrovni 1 je využitých 40% síly motoru. Při použití asistenta pedálů na úrovni 5 je využitých 100%.
Předpokládám, že pokud se elektromotor nevyužívá na maximum, tak dojezd může být výrazně vyšší.. Na rovinkách i v lesním terénu jsem používal max 3 úroveň a většinu času úroveň 2, nebo 1 a občas jsem využíval jen jednu koňskou sílu a to mne . Do toho můžeme přidat mojí váhu (65 kg) a elektro motor se prakticky ani nezahřál. To je super zjištění, protože mám v plánu i delší výlety. Nejbližší výzva bude cesta Plzeň - Kemp Karolina s délkou cca 67 km, co je výrazně přes oficiální dojezd.
Maximální rychlost
V návodu se píše max 25km/h, nicméně dá se přestavit i na 40km/h, co jsem hned otestoval. Každopádně je to v rozporu s předpisy, takže to oficiálně nedoporučuji. Jinak je to na zodpovědnosti každého zvlášť.
Moje oblíbené video
První dojmy z retro E-bike
Ok nebudu dělat formy. Bylo to úžasné . Pocitově se na tom jezdí velice dobře, Při středních rychlostech jsem si užíval jízdu, při vyšších rychlostech jsem měl pocit, že jedu na motorce
. Nejlíp si Greaser rozumí se zpevněným povrchem a betonem. Stabilita a chovaní kola je super. Díky širokým gumám a velikému sedlu pohltí i vetší nerovnosti, kameny a kořeny trčící ze země. Na synchronizaci přehazovačky a asistenta jsem si zvykl téměř hned. Každý, kdo má zkušenosti s koly s přeřazovačem ve předu i vzadu s tím nebude mít žádný problém.
Těším se na další výlety. První menší výzva bude výlet na rozhlednu Krkavec, kde součástí trasy jsou jak horské stezky, tak i beton a prudké stoupání..
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});