Testovací jízdy v Plzni - E Bike Greaser
O značce Greaser Retro E-bike
Značku Michael Blast vytvořila parta přátel z různých koutů světa, kteří se spojili, aby vytvořili unikátní a cenově dostupné elektrické kolo s retro designem. Série "LifeStyle" se silně inspirovala nadčasovými mistrovskými kousky jako jsou závodní motorky z 20. let 20. století.
Tým Michael Blast si dal za cíl posunout hranice stereotypního vnímání retro / vintage designu a zároveň výsledný produkt vyjádřil jedinečnou osobnost a individualitu majitele / ky Greasera. Být odlišný je krásná věc a značka Michael Blast se k tomu hrdě hlásí. Nezáleží, zda jezdíte na slunném pobřeží, v centru města či jen tak objevujete okolí... I když já osobně radši objevuji okolí..
Výlet k rybníkům - "Kamenný", "Šidlovský" a "Třemošenský"
Vyrážel jsem z Lochotína (Plzeň) a k rybníkům to bylo tak 2 km. Jednoduchá cesta po zpevněných cyklostezkách mi dala možnost otestovat asistenta, který obsahuje 5 stupňů. Na to, aby jsem eliminoval váhu kola (28 kg) stačilo použít na rovinkách stupeň 1. Nicméně nikam jsem nespěchal, takže by to šlo i bez asistenta .
První zastávka byl rybník "Šidlovák". Jízda sem byla pohodlná. Design kola, který odpovídá starým motorkám typu "Indian" očividně oslovila více lidí, protože po cestě k rybníkům jsem míjel pár dětí, které můj Bike komentovali slovy: "Tati, koukej motorka na chodníku !!!"
U Šidlováku jsem vypil Energy drink, pokochal se výhledem a pokračoval jsem dál ke Kamennému rybníku.
Po cestě domů jsem zastavil i u Třemošenského rybníku. Také mě upoutal výhled.. No posuďte sami .
V ten samý den jsem si dal ještě jízdu do města ke kostelu Sv. Bartoloměje.
Obavy z výkonu baterie
V instrukcích se píše, že baterie má dojezd cca 50 km. S Greasrem jsem projel přes 20 km a stav baterky pořád ukazoval plnou. Tak jsem myslel, že se jedná o chybu. Po pečlivějším přečtení návodu (teď už vážně) jsem zjistil tohle:
Při použití asistenta pedálů na úrovni 1 je využitých 40% síly motoru. Při použití asistenta pedálů na úrovni 5 je využitých 100%.
Předpokládám, že pokud se elektromotor nevyužívá na maximum, tak dojezd může být výrazně vyšší.. Na rovinkách i v lesním terénu jsem používal max 3 úroveň a většinu času úroveň 2, nebo 1 a občas jsem využíval jen jednu koňskou sílu a to mne . Do toho můžeme přidat mojí váhu (65 kg) a elektro motor se prakticky ani nezahřál. To je super zjištění, protože mám v plánu i delší výlety. Nejbližší výzva bude cesta Plzeň - Kemp Karolina s délkou cca 67 km, co je výrazně přes oficiální dojezd.
Maximální rychlost
V návodu se píše max 25km/h, nicméně dá se přestavit i na 40km/h, co jsem hned otestoval. Každopádně je to v rozporu s předpisy, takže to oficiálně nedoporučuji. Jinak je to na zodpovědnosti každého zvlášť.
Moje oblíbené video
První dojmy z retro E-bike
Ok nebudu dělat formy. Bylo to úžasné . Pocitově se na tom jezdí velice dobře, Při středních rychlostech jsem si užíval jízdu, při vyšších rychlostech jsem měl pocit, že jedu na motorce. Nejlíp si Greaser rozumí se zpevněným povrchem a betonem. Stabilita a chovaní kola je super. Díky širokým gumám a velikému sedlu pohltí i vetší nerovnosti, kameny a kořeny trčící ze země. Na synchronizaci přehazovačky a asistenta jsem si zvykl téměř hned. Každý, kdo má zkušenosti s koly s přeřazovačem ve předu i vzadu s tím nebude mít žádný problém.
Těším se na další výlety. První menší výzva bude výlet na rozhlednu Krkavec, kde součástí trasy jsou jak horské stezky, tak i beton a prudké stoupání..
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});