Kemp Keramika - Přehrada Hracholusky

TOPlist

Dodávkou - Nejen pláže Černé hory

Vsechny clanky_button

Pro velký úspěch poslední návštěvy Černé Hory jsme se rozhodli se sem vrátit tentokrát is Leonardem na Mercedesu Rozhodli jsme se podívat všechny pláže Černé hory. Vyrazili jsme směr Visoko v Bosně a Hercegovině protože jsme se chtěli podívat jako pokračují práce na největší pyramidě na světě. Pyramidě Slunce. Po cestě jsme se ještě zastavili v Budapešti v ZOO která patří mezi menší ale velmi pěkné.

V noci jsme dorazili s hodinovým zpožděním oproti plánu k pyramidě. Na hranicích mezi maďarském a chorvatském asi celníci nedostali prémie neboť to jejich tempo by znudily i šneka. Navigace nás ještě v noci o třetí navedla do centra městečka Visoko, jehož úzké a strmé uličky jsou problém i pro Smart a ne pět metrové Viano které se zde vyznamenalo svým neskutečným Rajda. Poprvé jsem musel uznat že toto bych s Mičiná nezvládl a díky za Mercedes.

Pyramida v podstatě beze změn stejně jako labyrint Ravne když si od myslím počet stánků se suvenýry které rozrostly jako houby po dešti. Stát prý nijak nepřispívá na výzkum v této oblasti a tak to tu funguje jen díky vstupnímu, darem a snaze dobrovolníků.

Další zastávkou byl Durmitor který jsme se tentokrát rozhodli projít křížem krážem neboť při poslední návštěvě jsme něj měli málo času. Za bosenskými hranicemi jsme podle mapy potřebovali odbočit vlevo ale byl tam zákaz odbočení takže jsme museli pokračovat rovnou k hranici Černé Hory kde nám celník vysvětlil že musíme projít přes hranici dovnitř a následně hned zase vyjít ven abychom se dostali na cestu kterou jsme chtěli. Alespoň že na výjezdu nás nekontrolovali.

river Tara Montenegro

Po chvíli vás cesta dovede k odbočce ke klášteru na kopci ze kterého je krásný výhled na řeku Taru. Cesta zpočátku velmi nezáživná směřuje k více raft kempem kde jsme museli na kamenitých cestách konstatovat, že zde jsme měli být s Mičiná a ne na nízkém profilu který má obutý Mercedes. Cesta se naštěstí pak změnila na novou asfaltku a krásně se klukatila krajinou.

Dojem kazilo jen to, že bylo zataženo. Na večer jsme dorazili do Trsi což je mini osada v níž jsme přespali naposledy a těšili jsme se na starou ošarpané restauraci kde fantasticky vaří. Veeelke zklamání, reštiky je vylepšená zvenku i zevnitř a strava a ceny jsou také jinde než si pamatujeme.

Ráno jsme se tedy najedli v autě a vyrazili směr Zabljak křížem přes Durmitor. Jelikož celou noc pršelo tak byl celý Durmitor zahalen do oparu a skaliska nebylo skoro vůbec vidět. Zahráli jsme si basketbal a přehodnotili jsme původní plán zůstat zde alespoň tři dny a pobrali jsme se do Kotoru.

Do Kotoru jsme dorazili večer nakolik cestou k moři jsou samé 50 a 60km omezení na které nás upozornila i hlídka což nám naměřila 83km / h ale obešly jsme jen s podáním ruky a varováním že si máme dát pásu a jít pomaleji. Skoro jako na slovensku. Kotorská zaliv je krásný stejně jako město Kotor které mi připomíná město Trogir. K jeho dominantě pevnosti na strmém bradlu vysoko nad městem vede 1350 schodů a s Leonardem na ramenou jsem si docela zacvičil.

Dojem nám kazil pouze opakující déšť. Přespali jsme v centru města takříkajíc v přístavu asi pět metrů od moře. Tedy přespali. Dříve jsme noc probděli protože byla taková bouřka jakou jsme ještě nezažili a ráno ve městě kalamita a dopravní kolaps kvůli naplaveného blátu z hor.
Po obědě jsme se přesouvali na krajní poloostrov Kotorské zálivu s úmyslem přespat v některém z kempů, jít se podívat do jeskyní nad mořem a zapotapat si. Kempy byly sice docela pěkné, hlavně kemp Veslo, ale všechny byly liduprázdné nebyly ještě v provozu takže jsme oběhly celý poloostrov dokola a pobrali se na Slovensku plazu do Budvy. Noc jsme strávili na parkovišti pláže Jaz v blízkosti močálů takže nám celou noc zpívali žáby a museli jsme okna opatřit sítěmi proti komárům a použít poprvé ultrafialovou lampu. V noci si vedle nás postavili tři stany místní puberťáci takže jsme se ještě přesouvali neboť byly hlučný.

Jaz plaza

Další noc byla o poznání lepší. Nalezli jsme parkoviště deset metrů od České pláže a místo pod stromy nás chránilo i během dne. I když s tím sluncem to zatím nebyla žádná sláva. Pro malého je v Budvě moře zábavy od skákacích hradů, motokár až po kolotoče. Vše za podobné ceny jako doma takže pohoda.

Jeden zamračený den jsme se vybrali podívat jeskyni v Cetinje, ale dopravní kolaps v okolí Budvy kvůli opravované silnici a následně kvůli stržené cestě zcela uzavřena cesta nám to znemožnila. Pokusili jsme se to obejít, ale i zde byla stržena cesta a i domy.

Odložili jsme to tedy na později a rezervovali si výlet lodí s potápěním ke vraku. Skončilo to potápěním v jeskyních se špatnou viditelností ale s tím se po deštích dalo počítat.

O jeskyni jsme se pokusili další den a strávili jsme dohromady pět hodin čekáním takže doporučuji vyhnout se velkým obloukem cestě mezi Budvou a Citinje. Na dvou úsecích opravují cestu a maji to skvěle zorganizováno. Přes jeden vás pustí a před druhým strávit klidnou dvě hodiny čekáním bez možnosti úniku neboť mezitím uzavřou i ten druhý úsek a vy se nemáte jak odtud dostat. Cestou tam to byla hodina a půl a cestou zpět jsme se pro jistotu informovali kdy to je uzavřeno ale samozřejmě že informacia kterou jsme dostali neplatila. Jak říkám pokud spatříte na této trase nějakou opravu na silnici raději to hned otočte. Jeskyně Lípa byla krásná a poskytuje i možnost speleologické prohlídky pro náročné kterou jsme kvůli Leovi nemohli využít ale vypadala velmi lákavě takže určitě doporučuji.

Lipska pecina

Večer jsme zakotvili u jedné malé zapomenuté písečné pláži kde bylo i bezplatně parkoviště takže jsme tu přespali a strávili další den skotačení ve vlnách. Po cestě jsme se zastavili iv Bečiči ale městská pláž nás ničím neuchvátila.

Další den jsme se po krátké zastávce u Světem Štefanů který je krásný ale je v této části je velmi draho rozhodli jít na jednu noc do campu. Potřebovali jsme oprat věci Leovi a dobít baterky v autě nakolik posledních pět dny jsme nedělali dlouhé přesuny a nestíhali se dobíjí. Zastavili jsme v prvním kempu po cestě Crvena glavica. Místa k stání krásné ale sociálka katastrofa, na pláž daleko, obchod wifi nebo pračka ani náhodou. Rychle pryč. Další kemp na mapě vypadal že je přímo na pláži za Petrovac. Naštěstí nás při navigaci spletla tabule na jiný kemp takže jsme skončili ve velmi pěkném kempu Meslina namísto katastrofy kam jsme původně mířili. V kempu k dispozici gratis wifi, pračka za poplatek 4eur a protože jsme tu nakonec zůstali dvě noci tak jsme tu nechali is přípojkou na elektriku 30eur. Ne takové špatně za fakt pěkný a čistý kemp. Kousek od kempu je pláž ale my jsme se vybrali přes kopec na jinou. Jmenuje se Lučice a je fakt krásná a jako stvořená pro děti kterých je zde mimochodem asi milion a odpoledne sem ještě přišli tři školky.

Lucice plaza

Další noc jsme strávili právě na parkovišti této pláže stejně jako jedno polské Viano a jeden ruský pár. Oba se nás večer přišli zeptat zda zde mohou přespat jakoby jsme to my věděli. Během dna jsme se byli projít v nedalekém městečku Petrovac které je v podstatě jen promenáda podél pláže s pár obchůdky a restauracemi ale jinak tu nic není. Tedy pardon jedna vyhlídková věž nad mořem kde se chodí všichni fotit takže samozřejmě že i my. Přespali jsme v nedalekém lesíku kde nás večer skoro sežraly komáři ale jinak tak bylo krásné.

MB Viano Fun

Další přesun směřoval do Sutomore. V tomto městečku je opět promenada a městská pláž ale to co začíná pod ním je to na co jsme čekali od začátku. Je tam Zlaté pobřeží neboť je tam zlatavý písek které je ale soukromé takže jsme se tam nedostali. Pod ním je parkoviště v lesíku u silnice a kousek odtud malá krásná nuda pláž a ještě o kousek dál Červená pláž neboť má červený písek. Konečně krásná místa bez davů lidí.

Crvena plaza

V dálce jsme spatřili nějaké zlaté střechy tak jsme se rozhodli jít se tam podívat. Je to ještě nedokončený krasny pravoslavný kostel ve městě Bar kde je samozřejmě i městská pláž ale co bylo pro nás zajímavé celé to tu najednou vypadá jinak jakoby více exoticky.

Rozhodnutí bylo jasné potáhnout to ještě více na jih az do Ulcinj. Po cestě krásné malé plážičky a samotné město mě na kopci velmi pěkné hradby s restauracemi kde jsou mnohem nižší ceny než tomu bylo doposud.

Samozřejmě je zde opět městská pláž která se jmenuje Malá. Městečko je velmi příjemné a na kopci nad městem se nachází stará pevnost která momentálně slouží turistům jako hotel a restaurace.

Protože my jsme chamtivý tak jsme se vybrali ještě jižněji na Velkou pláž. Je opravdu nekonečná a celá z jemného písku. Zatím nebylo skoro nic otevřené a kemp Safari kde parkovalo mnoho Němců s obytnými auty nás nějak nepřesvědčil že za něj máme dát 20EUR stejně jako za obytňák když máme jen malou dodávku. Wifi byla jen na recepci. Přesunuli jsme se na vedlejší parkoviště a spali na divoko pod stromy. Nikdo to tu zatím neřeší protože na sezónu se teprve připravují.

Velka plaza

Ráno jsem v dálce na pláží spatřil pár kiter a hned se mi rozbušilo srdce jestli bych si nemohl zajezdit. Bohužel v Safari kempu neměli ani půjčovnu ani školu. Odpoledne se ale na konci pláže objevilo velké množství kitů tak jsme se tam vybrali podívat. Pláž se jmenuje Casablanca a Rakušané tam maji kitů školu.

kiteriders Montenegro

Dohodl jsem se že druhý den bych si přišel zajezdit pokud bude příznivý vítr. Přespali jsme přímo v Ulcinje kousek od pláže Aquarius která je vytesaná v útesu.

Bohužel druhý den foukal vítr od pobřeží co není právě nejvhodnější takže s kitingu nic nebylo takže jsme dopoledne strávili na pláži v Ulcinje a odpoledne se přesunuly ke klášteru Ostrog.

Který je vytesán do skály vysoko nad okolní krajinou. Po cestě serpentinami jsme zažili krupobití ale alespon zchladilo 36stupňov na přijatelnějších 25stupňov. Klášter je malý ale vyplatí se sem přijet podívat koli tomu výhledu co tu mají. Naše cesta již směřovala pomalu domů, ale řekli jsme si že se ještě zastavíme v Durmitor když nám po cestě sem nepřálo počasí a našli jsme si pěkné místo na přespání z vyhľadom na strmé stěny Durmitoru.

Ještě jsme se ani neuložili spát a už se začalo blisko a stát s autem na otevřené náhorní plošině během bouřky mi nepřišlo jako nejlepší nápad takže jsme opět opustili Durmitor a přesunuli se k Černému jezeru.

Ráno byl po bouřce svěží vzduch takže jsme obuli brusle, malý nasedl na bicyklík a vybrali jsme se k Černému jezeru. Po předešlé zkušenosti jsme si vzali i boty na přezutí abychom si jezera mohli obejít dokola. Procházka je to pěkná kdyby nás opět nechytil liják a my jsme nezmokli jako myši. Durmitor nám toho roku vůbec nechtěl dopřát pěkné počasí.

Crno jazero

Po vydatném obědě jsme vyrazili směr domov křížem přes Durmitor kde jsme ještě vzali nějakého stopaře z Ukrajiny který nesprávně sjel z trasy a k autu to měl cca. 5km po asfaltce co se mu moc nechtělo. V trsu jsme tentokrát odbočili doleva a vybrali se přes nespočet vytesaných tunelů až dolů k řece Piva a její jezeru. Jsou tam úžasné výhledy které jsme neviděli když jsme tudy procházeli před čtyřmi lety protože tehdy jsme šli tento úsek v noci.

Pivsko Jazero

Zbytek cesty už byla rutina a potáhli jsme to až do Budapešti kde jsme přenocovali před nákupním centrem ve kterém je Tropicarium neboť jsme Leonardovi slíbili že se půjdeme ještě podívat na žraloky. Z Budapešti.

Domů to již bylo na skok a odpoledne jsme úspěšně dorazili po 16dnoch do Ružomberka.

Kdo by měl zájem prohlédnout si všechny pláže které jsme navštívili a chtěl by znát jejich přesnou polohu zde je soubor KMZ a CSV is fotkami pro navigace ke stažení. Jsou tam všechny POI které se zobrazují nahoře v mapě.